Friday, December 19, 2008

PERTEMUAN BLOGGERS UNTUK APA

Manusia disatukan dengan pelbagai sebab. Pertubuhan belia, politik, NGO dan lain-lain pertubuhan diwujudkan kerana ada matlamat perjuangannya. Malah ada pertubuhan diwujudkan kerana hendak dapat geran dari kerajaan sahaja.

Blog yang ada sekarang adalah medan mengemukakan pandangan kepada pihak awam. Tak ada sesiapa nak menghalangnya jika kita nak luahkan apa sahaja. Peranan bloggers dikatakan memberi kesan kepada keputusan PRU12 yang lalu. Maka golongan bloggers kini diambil perhatian oleh golongan politik pula.

Oleh kerana golongan bloggers bertemu di alam maya, maka golongan ini sedang diaturkan perjumpaannya dialam zahir pula dan syoknya akan dirasmikan oleh tokoh politik. Nampaknya tokoh politik tetap digunakan untuk merasmikan apa-apa perjumpaan pun, termasuk golongan bloggers. Ha ha.

Untuk apa para bloggers nak berjumpa. Nak syok-syok, nak jadi golongan upahan sukarela pihak tertentu, nak belajar perkara teknikal atau sebagai titik mula menentukan isu utama untuk diperjuangkan. Saya hanya bersedia dan berminat berjumpa para bloggers jika kita menetukan apakah agenda perjuangan semasa. Kalau tidak, satu lagi kelab teh baru akan wujud pula. Ha ha.



No comments: