Saturday, April 18, 2009

ORANG PAS MACAM UMNO

Orang Pas pun macam Umno juga. Opps jangan marah. Bukan dalam kes rasuah tetapi dalam kes mencalunkan nama dalam pimpinan Pas Pusat.

Jika tokoh tu berjawatan dalam kerajaan, maka banyaklah pencalunan yang akan diterimanya. Sebenarnya tak sama kelayakan jawatan dalam parti dan jawatan dalam kerajaan. Tetapi sindrom "Mawi" tetap melanda dalam Pas. Yang selalu keluar namanya dalam media, itulah yang diingat oleh orang Pas untuk dicalunkan sebagai pimpinan mereka...

3 comments:

Anonymous said...

Teman pun setuju dengan pandangan mike.
Teman tidak bersetuju bila ada kawasan-kawasan mencalunkan YAB DS Ir Nizar sebagai Naib Presiden Pas. Bagi teman bior le memainkan peranan dan memantapkan PAS Negeri Perak yang masih memerlukannya untuk memantapkan Pakatan Rakyat di sini.

Anonymous said...

tuan....ada berita baru, keputusan mesyuarat agung kawasan bukit bintang.....tengok

http://www.pemimpinrakyat.blogspot.com

Anonymous said...

teman jugak setuju, bukan semestinya orang yg hebat dengan kerja2 di luar hebat kerja di dalam. Kerja dalam PAS bukan ada gaji macam kerja jadi MB atau YB2. Yang duk kata Ust Nasa tu, dia tu hebat sangat ke sumbangannya kepada PAS. Teman takut, nanti bila kita lantik orang2 glamer2 ni bila dah penat buat kerja ada yang minta letak jawatan alasan nak bagi tumpuan untuk gerak kerja luaran. Bagi teman, teman lebih senang dengan kepimpinan sekarang. Ust Nasa bukan sekejap dia buat kerja dalaman. Daripada SU Agung naik ke Tim. Penting yang kerja dalaman ada pengalaman yang luas, sebab merekalah yang mencorak politik yang sebenar. Teman sokong Tok Guru Hj Hadi dan Ust. Nasa.