Thursday, April 2, 2009

ASALKAN PERUTKU PENUH

Umno dikaitkan dengan perjuangan agama, bangsa dan negara. Perwakilan Umno yang berucap dalam Perhimpunan Agung Umno tempoh hari pun sudah tak percaya dengan perjuangan tersebut. Malah diperlinya secara kiasan sambil menunjukan isyarat mulut, bahu dan perut apabila menyebut perkataan agama, bangsa dan negara.

Jika kita berjumpa dengan anggota Umno peringkat bawahan, mereka mengakui isu-isu negatif yang dikaitkan dengan Umno adalah benar belaka. Tetapi kerana apa mereka masih kekal dengan Umno?

Mereka yang masih berada dalam Umno adalah kerana mengharapkan wang dengan mudah. Dan yang paling mudah ialah mereka dibeli untuk mengundi dalam pemilihan di peringkat cawangan, bahagian, dan di peringkat pusat.

Maka tak hairanlah mereka bertepuk tangan memberi semangat kepada Ali Rustam yang tak layak bertanding Timbalan Presiden. Langsung tidak ada wajah menyampah mereka kepada calun yang menggunakan wang dalam kempen. Yang marah-marah kepada calun menang yang dikatakan rasuah, hanyalah kerana calun sokongan mereka kalah. Bab rasuah, mereka sama-sama rasuah.

Mereka menjadi perwakilan memang berharap mahu dibeli. Apa yang kita nak harapkan makhluk ini dalam perjuangan politik negara. Fasal itulah nak jadi apa kepada bahasa dan budaya Melayu, perwakilan Umno tak kesah pun. Asalkan perutku penuh!!!

No comments: