Saturday, April 11, 2009

BILA KALAH LETAK JAWATAN

Sedap dengar ayat politik "bila kalah, pemimpin parti kena letak jawatan".

Yang hairannya ayat ini selalu ditujukan kepada pemimpin Umno tetapi tak pernah berlaku pun. Liat sungguh pemimpin parti Umno nak letak jawatan, baik Mahathir atau Pak Lah.

Yang selalu amalkan ayat itu ialah Lim Kit Siang. Bila DAP kalah teruk, dia letak jawatan tetapi dipujuk untuk kekalkan jawatan.

Yang tak pernah amalkan ayat itu ialah pemimpin Pas. Ha ha. Mana ada pemimpin Pas yang menawarkan diri jika kalah pilihan raya. Malah mereka berkata " mereka akan berjuang sehingga mati, demi Islam".

Apa macam?

5 comments:

Anonymous said...

Perjuangan Islam tiada garis penamat.

Anonymous said...

Pejuang agama tidak sama pejuang bangsa.Ajaran nabi sampai bila2.pejuangan melayu Politik disuku-suku.pejuang agama ambil sepenuhnya.itu yang ana rasa.

kedaung said...

DAH ITU TEMPAT UNTUK CARI MAKAN...

NAK BUAT CAMNE!

Unknown said...

artikel ni tak perlu dijawab selagi penulis tidak menyatakan hujahnya terhadap pas... tulisan ini mengundang dua jawapan yang diberikan oleh pengunjung... pertama, jawapan yang menyatakan pemimpin pas letak jawatan bila kalah... jawapan yang kedua, pemimpin pas masih lagi pegang jawatan walaupun kalah... jadi, tulisan ini tidak perlu dijawab sehinggalah penulis memberikan hujahnya terhadap persoalan yang dia timbul.....

PKR KP said...

orang ta'sub buta tuli tentu marah ni!!