Friday, August 1, 2008

JOM KE PERMATANG PAUH

Inilah agenda sebenar selepas PRU 12 yang kita nanti-nantikan. Bukan muzakarah. Bukan dakwaan liwat. Bukan debat minyak. Bukan Pak Lah letak jawatan. Bukan Najib didakwa. Bukan Razak Baginda digantung. Bukan demo Protes. Bukan bukan bukan.

Dalam kempen Azizah dahulu pun, dia berjanji bahawa Anwar akan menggantikan tempatnya ini. Rakyat mengundi PR pada PRU 12, adalah antara lain dengan dengan mengharapkan Anwar menjadi PM. Anwar lebih bijak dan tangkas dari Pak Lah 1000 kali. Lebih dilihat bersih dari Najib sejuta kali. Anwar boleh membawa masuk pelaburan berbilion dari negara Arab. Anwar boleh berdailog dan berhujjah dengan barat. Fasal itulah Mahathir cemburu dengan Anwar. Para sasterawan pun merindui pimpinan negara yang bisa bersajak dan prihatin dengan bahasa serta budaya Melayu. Dunia pun menanti Anwar jadi PM. Pas sejak 1999, ketika Anwar dalam penjara pun bersetuju Anwar menjadi PM. Inilah agenda rakyat reformis sejak 1998.

Jika Anwar menang dan sekaligus berjaya menarik 43 MP BN, kerajaan baru akan terbentuk dalam tempoh 60 hari. Inilah yang saat kita nantikan. Harga minyak turun 50 sen. ISA dan OSA dihapuskan. Tol dikaji semula. IPP dirombak. Geran pembangunan untuk Pulau Pinang, Kelantan, Perak, Kedah dan Selangor diberi segera tanpa sekatan birokrasi. Dana untuk rakyat miskin akan ditambah dan diperhebatkan.

Jika Anwar gagal buat semua dalam tempoh 6 bulan, rakyat Malaysia tidak akan percaya dengan POLITIK PEMBANGKANG LAGI. Aku pun nak cari gua untuk bertapa.

Bacaan tambahan klik di sini

No comments: