Saturday, June 13, 2009

HJ HADI SENASIB ASRI?

Anggota Pas bukan tidak pernah berbeza pendapat berkaitan dengan Umno sejak era kepimpinan Ulamak pada 1983. Tetapi yang berbeza pendapat itu ialah bagaimana cara nak mampuskan Umno. Itu sahaja. Nak cara keras atau nak cara lembut. Pokoknya nak mampuskan Umno. Langsung tak ada cerita nak sama-sama duduk berbincang dengan Umno untuk memerintah bersama.

Tetapi kali ini bukan cerita nak mampuskan Umno tetapi cerita macam mana nak berkawan dengan Umno. Kalau dulu geng Terengganulah yang paling keras dengan Umno tetapi kali ini geng Terengganu pula dilihat nak berpeluk dengan Umno. Bukan kelakar tetapi tak masuk akal.

Apabila Mustafa Ali menjadi Setiausaha Agung dan ada pergerakan yang dapat dikesan oleh sekumpulan induvidu yang dikatakan think tank kepada Presiden, maka jelas ada usaha secara terancang untuk menjayakan Unity Govt ini.

Saya mencari-cari sebab, mengapa geng Terengganu syok dengan idea Unity Govt ini, walhal merekalah yang paling keras dengan Umno sejak kebangkitan Hj Hadi di Terengganu pada awal 80an dahulu.

Adakah fikiran Hj Hadi telah berjaya di BTNkan? Walhal beliau telah menjawab semua isu tersebut dalam kuliahnya apabila mengupas buku Syed Qutb - Muaallim Fi Toriq. Entahlah.

Adakah nasib politik Hj Hadi akan berakhir seperti Datuk Asri. Jika terjadi, saya akan menangis sepanjang hidup di dunia ini, meratap mengapa ini yang terjadi. Dan saya makin hiba apabila kekawan rapat saya dalam Pas Pusat menjadi syaitan bisu.

6 comments:

that guy said...

wasotiah?? ada ka org paham benda nie..
http://colourluna.blogspot.com

daaksaytunk said...

nak tgk hadi kena blasah lagI dengan gagasan Pembohong Rakyat (PR)?
Lawatla nasib hadi kat http://ohpolitik.blogspot.com

penjualubat said...

Hj. Hadi dah macam orang tua yang nyanyuk, kuat melatah pula tu..dulu melatah kata DAP macam ubat luput tarikh, akibatnya PAS hilang Kerajaan Negeri Terengganu,sekarang melatah nak pergi kawan dengan UMNO pula,lepas ni boleh la PAS hilang kerusi Parlimen dan DUN pula..

serupasekala said...

khas untuk hj hadi.

bersatulah , kekalkan bersama nik aziz.
jangan SEsekali kita tinggal yang tua kerana dapat yang muda.

YANG TUA DIHORMATI
YANG MUDA DISAYANGI.

INDRA QIRANA said...

masih tak paham...bende ni dah stop dah, aku rasa hadi awang dah angkat bendera putih dah, bendera merah dah diturunkan...mustafa ali lak dah sakit telingga sambil meraung "cukup! cukuplah!diam lah tutup mulut semua!" tapi....aku masih tak paham..jap nak telan panadol

tintadesa said...

Salam.. sahabat semua.. saya tertarik dengan kenyataan Indra Qarina.. adakah benar "RASA" itu.. saya ulang sekali lagi.. keluarkan kenyataan wahai TN Presiden. yang kita benar2 tidak akan sekali2 dengan apa juga cara pun mengunakan perpaduan dengan UMNO/BN..mereka adalah parti yang amat terus daripada MUAWAYAH