Wednesday, May 6, 2009

ALOR GAJAH DAN BUKIT KATIL CALUNKAN MOHAMAD SABU

Pas Kawasan Alor Gajah dan Pas Kawasan Bukit Katil , Melaka mencalunkan Hj Mohamad Sabu sebagai Timbalan Presiden Pas. Setakat ini Husam Musa belum menyatakan sikapnya secara jelas adakah akan menerima atau tidak tawaran bertanding jawatan ini.

Pemerhati politik merasakan kemungkinan pertandingan jawatan ini secara dua penjuru antara Tuan Hj Mohamad Sabu dengan penyandang kerana Ustaz Azizan Razak belum menerima pencalunan yang menggalakkan dan Dr Hasan Ali belum lagi menerima pencalunan setakat ini.

Hujah untuk mengekalkan Nasarudin hanya atas alasan kepimpinan ulamak sahaja, walaupun ramai mengakui akan kelemahan daya kepimpinan dan prestasinya. Utusan Malaysia nampaknya menyokong kepimpinan ulamak Pas kerana mereka melihat golongan bukan ulama dalam Pas lebih keras sikapnya terhadap Umno berbanding dengan golongan Ulama khususnya Nasarudin sendiri.

1 comment:

Anonymous said...

Agak boleh menang ke Mat Sabu kalau pertandingan berlaku 3 penjuru? (antara Nasaruddin VS Mat Sabu VS Husam)

Kalau 2 penjuru antara Nasaruddin VS mat Sabu satu pertarungan sengit dan menyegitkan. Patutla Husam pun macam tak berapa nak melawan, dah ada pakatan dengan Mat Sabu kot?

Anak Buah