Sunday, May 3, 2009

IKHWANUL MUSLIMIN BUKAN PARTI ISLAM

Ikhwan bukan parti atau jamaah Islam. Baca di sini.

Apa macam Daud Iraqi.

Apa khabar Dr Harun Din.

Nak pertahan siapa sebenarnya. Massa Pas dah menyampah dengan tali barut Umno dalam Pas!!!!

5 comments:

Anonymous said...

Yg pi samakan pemimpin ikhwanul muslimin tu apa hal beb..orang arab ni biar pun dia arkitek ka,doktor ka,tapi ramai yg jenis tau ilmu agama..mendalam lg tuh..mereka kuasai kedua2 bidang..walaupun tak semua tapi ramaii..mana bleh samakan dgn kita org melayu..haha..tak caya mai negara arab.

yang hampa duk dengki sgt kat ulama ni pehal..?awat hampa nak naik gak ka?aku ni bukan ulama..jauh lg alim..tau Islam pun ckit2 ja..tapi aku sokong kepimpinan ulama..sebab pa..ulama waris nabi SAW..

yg kita duk kondem ulama tak reti wat keja la,apa la,kolot la,jumud la..awat geng yg tak ulama tu power sgt ka wat keja..org lain kira bodh tak leh nak habaq dah punya tak reti wat keja dari depa…gitu hampa nak kata??

iam_khufu said...

Apa la yang ko merepek dan bertempik ni. Kena paham, situasi kat mesir dan situasi di Malaysia lain. Kat Mesir contoh Doktor kelulusan Alazhar wajib hafal 6 juzu Quran ( kalau aku tak silap, tapi aku pasti memang kena hafal Alquran). Sebab itu lulusan profesional mereka ada yang pakar agama. Begitu jugak di India dan Pakistan, pengajian agama berlambak kat sana siap jadi pesta berniaga lagi. Kalau ada duit lebih pergi la melancong kat sana.

LensaPR said...

Iam kufu, anta ada point.

Pak Brahim said...

Sebagai Muslim maka sesungguhnya Rasulullah adalah contoh ikutan kita.

Rasulullah saw. juga ada berpesan supaya melantik mereka yang benar-benar ahli untuk menjadi pemimpin kita.

Dalam usia perjuangan PAS yang sudah cukup dewasa ini, saya amat yakin bahawa ahli-ahli pas dapat melangkah kehadapan dalam menentukan saf kepimpinan mereka.


syaratnya dalam usia yang sudah dewasa ini, mereka telah mendalami dan mengerti pesanan Rasulullah saw. seterusnya beramal dengan ilmu yang disarankan Rasulullah saw. dengan secermat dan sebaik mungkin.

Jangan keliru dengan mainan musuh ISLAM yang sentiasa berusaha untuk menghancurkan KITA.

Anonymous said...

Beberapa ketika sebelum perang Gaza, antara Hamas dan Israel meletus, Sheikh Al-Azhar, Sheikh Sayyed Muhammad Al-Tantawi mengeluarkan fatwa, "menentang Yahudi adalah satu tindakan yang penakut dan bodoh".

Walaupun kenyataannya itu tidak dianggap salah, tetapi apakah cerdiknya beliau berkata begitu semasa ketegangan sedang memuncak antara Hamas dengan Zionis Israel, yang kemudiannya Zionis Israel telah membunuh dengan kejam rakyat Palestin di Gaza.

Perdana Menteri Turki, Recep Tayyip Erdogan dalam ucapannya di Forum Ekonomi Dunia di Davos, Switzeland, telah memaki hamun Shimon Peres dengan mengatakan,
" Peres, kamu lebih tua dari aku. Suara kamu terlalu lantang. Mungkin kamu rasa bersalah dan sebab itulah kamu meninggikan suara kamu".

Kamu bunuh mereka....saya masih ingat kanak-kanak yang mati di tepi pantai".
"Saya masih ingat dua bekas Perdana Menteri kamu berkata, mereka masuk ke Palestin dengan kereta kebal"....
Dalam soal membunuh, kamu terlalu bagus"....
Antara kedua pemimpin ini siapakah yang dilihat membela rakyat Palestin dan menentang Zionis Israel?
Kalau mereka berdua ini dipertandingkan untuk menjadi pemimpin negara Palestin, Siapakah antara mereka berdua ini yang akan dipilih oleh rakyat Palestin?


DARI:http://rahimkassim.blogspot.com/