Thursday, January 29, 2009

ANTARA KENTUT DAN TAIK

Ketika Anwar dalam Amno lagi, rasuah atau bahasa lembutnya 'poitik wang' telah berleluasa. Naib Presiden Pas, Tuan Hj Mohamad Sabu mengulas bahawa rasuah dalam Amno ibarat kentut dan taik, tak bisa dipisahkan, tetap berbau dan tak boleh disembunyikan. Sekarang bukan sahaja berbau, tetapi telah menjadi gejala pencemaran alam nombor satu negara.

Tugas utama SPRM nak jaga rasuah kaki tangan dan jentera kerajaan, kini kena memantau rasuah Amno pula. Jika nak pantau rasuah Amno, kena tubuh cawangan SPRM di setiap cawangan Amno, baru berkesan. Maka banyak jawatan baru yang SPRM kena wujudkan dan bertambahlah bajet negara.

Apakah rasuah dalam Amno boleh dihapuskan. JAWAPANNYA IALAH MUSTAHIL. Mengapa? Orang yang masuk dalam Amno masa kini adalah bercita-cita untuk memegang jawatan sekurang-kurangnya diperingkat cawangan dan memang berniat dengan penuh IKHLAS supaya mereka dibeli untuk mengundi seseorang dalam sebarang pertandingan merebut jawatan dalam Amno. Marah atau kecewa sangat kalau mereka tak disogok kerana itulah cara menambah pendapatan mereka sejak era DEB dilancarkan. Maka tanyalah kepada ahli dan pimpinan Amno di semua peringkat apakah pandangan mereka terhadap rasuah dalam negara ini, maka mereka akan menjawab dengan senang hati 'BIASALAH BIB".

Rasuah itu akidah baru Amno. Mereka akan mempertahankannya walaupun terpaksa syahid.

Apa diharap padi seberang.....

Kapal nak karam....

Takkan nak tunggu Imam Mahdi, baru nak tinggalkan Amno oiii

2 comments:

gotahlantun said...

salam,
kalau dari caw ke bahagian. yang pergi tuorang motong gotah..orang kampunglah katakan.
Pergi mesyuarat di bahagian..disana adalah mamat kat bahagian bagi duit rm 200. katanya duit minyak dan makan, pergi 5/6 orang..
sehari suntuk kat bahagian. apa pendapat bro?.
rasuah ke tu??.
setahu eden mana2 parti pun akan buat semacam ini untuk ahli2 kebahagian.
UMNO,PAS,PKR,MIC,MCA,SUPP semua mengharap ahli parti masing2 hadir pada mesyuarat bahagian.
kenapa pada UMNO diangap rasuah tapi tak pada parti lain???
itu yang eden keliru tu!!?.

ALI MAIDIN said...

Gotahlantun,

setahu den, wakil cawangan pas ke kawasan ditanggung oleh cawangan sendiri. Maka kita orang tak 'termakan budi' untuk pilih secara bebas pimpinan kami. Ha ha. Lain parti gua tak tau!!!!