Thursday, January 29, 2009

BERANIKAH GURU MENENTANG PPSMI

Guru merupakan pegawai kerajaan terikat dengan dasar, GO dan Aku Janji kerajaan. Apakah mereka mampu membantah dasar PPSMI walaupun tahu kesan teruknya dasar itu.

Malah mereka juga telah disumbatkan mulutnya kerana ada elaun khas mengajar subjek sains dan matematik!!!. Takkan nak hilang fulus kot. Harap ini bukan tuduhan. Lebih baik kata mereka memang patuh dan setia dengan dasar kerajaan.

Jika yang Dr dan Prof dalam GAPENA pun takut dengan kerajaan, inikan pula guru di Monceh, Negeri Sembilan !! Ha ha. Ese taulah tahap iman mereka. Ha ha.

6 comments:

Firol Fizoku said...

Insyallah ada.....sebab ni masa depan anak didik mereka,mereka lebih tau yang mana lebih penting kalau mereka berfikir..yang dok pikior duit tu lainlah..

Anonymous said...

Ini bukan soal takutlah bang!Beranikah Guru Menentang PPSMI!
Sebenarnya semua guru tidak suka pada PPSMI.Elaun 5 atau 10 peratus tu pun bukan guru hendak sangat tetapi sudah arahan.Takkan nak melawan nanti kena berhenti kerja macam mana nak tanggung keluarga. Ini bukan soal takut tetapi realiti.Cara bagaimana nak lawan, tunggulah PU 13 nanti.Insyaallah akan bertukar kerajaan.Kami kaum guru pun faham tentang anak bangsa, cuma malas nak bising-bising aje.Kalau benar-benar ada jaminan guru tidak dianiaya sudah tentu ramai yang berdemo nanti

LensaPR said...

OK, kita gasak pada PRU 13 nanti. Saja bagi semangat kat kam guru. Boleh tolong undi pun dah cukup bagus. Kat Tampin, depalah pasang bendera tiap malam.

pak andak alwi said...

bergurulah dengan pejuang.Baru lah kita rasa guru kita berani.

Jangan pulak berjuang tanpa guru , nanti sesat pulak.

gotahlantun said...

SALAM,

TERINGAT LAGI TAHUN 90AN DLU...TAMPAL POSTER CALUN PAS KAT MONCHEH LAMO..

KALAU TAK SILAP BRO LAH YANG JADI CALUN.

LensaPR said...

Gotahlantun,

Air sungai Monceh pun den mandi...
inikan bertanding praya lak. Just nak mulakan perjuangan di bumi adat perpatih. Yahooo