Saturday, October 24, 2009

BORAK-BORAK DI JALAN PAHANG

Terkejut saya apabila terdengar tuntutan kerja luar oleh petugas Harakah di PRK Bukit Gantang belum dibayar oleh majikannya.

Begitu juga penyumbang berita ke Harakah Daily juga tak dapat bayaran sagu hati sejak bulan Ogos lalu.

Macam mana nak ada motivasi jika soal upah dilewat-lewatkan pembayarannya. Jika gaji anda lewat dibayar seminggu pun dah menjerit. Takkan cukup dengan makan ayat "sabar ya sheikh".

3 comments:

nadiazainal said...

kalau pergi makan angin saja-saja @ sekadar nak bodek pimpinan,sapa sanggup nak bayar tuntuntan perjalanan.perhabiskan duit syarikat jer...hasil tarakkkk.sedar-sedar dirilah kepada sesiapa yg bermulut celupar tu...makan gaji buta dikira duit harammm tau...insaflah...lu fikirla sendiri.....

Reporter said...

uihh jgn habaq lagu tu.. siasat dulu kebenarannya.. petugas harakah tu.. bukan petugas parti.. dua entiti yang berbeza tapi satu perjuangan. mgkin maksud penulis lain kot.. petugas harakah meliputi wartawan2 jurugambar2.. hehehe.. yang memerlukan tampungan perbelanjaan utk ke sana bg melaksanakan kerja serta sedikit saguhati untuk semangat meneruskan kerja.. hehe..

nadiazainal said...

kalau wartawan tu tak pe ler...memang di bayar,masaalah nye yang duk kalut tu bukan wartawan,ini pergi saja je,nak menyebok kan diri dan bukan atas arahan sesiapa,dan juga nak kan nama semata2. itu yang di pertikai kan...