Thursday, September 18, 2008

JANGAN MASUK PAS

Jangan masuk Pas jika anda:

1. Mahu berdakwah kepada sang pemerintah. Pas parti politik sentiasa berusaha mengambil alih kuasa dari pemerintah. Takkan sang pemerintah mahu menerima dakwah dari orang yang mahu mengambil alih kuasanya. Firauan tahu misi Musa a.s. Lantaran itulah Firaun mahu membunuh Musa sejak sebelum Musa a.s. dilahirkan lagi. Anda lebih layak menyertai mana-mana badan dakwah yang bebas dari pembangkang dan pro kerajaan.

2. Mahu mengamakan dan menyebarkan ajaran selain dari ahlul sunnah wal jamaah misalnya wahabi, syiah atau apa saja kerana dikhuatiri Pas sibuk berhujah dengan anda sehingga melupakan misi utamanya berhujah dengan rakyat atas isu yang lebih pokok lagi. Anda lebih layak menyertai parti bukan berasas agama kerana di sana tidak membincangkan akidah anda.

3. Mengkagumi kepimpinan organisasi di luar Pas samada dalam atau luar negara yang lebih hebat dan berwibawa kerana anda akan kecewa dengan pimpinan Pas sehingga anda tidak senang dan mungkin menentang pimpinan parti anda sendiri. Anda lebih layak menyertai pertubuhan antara bangsa yang tak berdaftar di Malaysia.

4. Jika fikiran anda terlalu excellent, jangan bersama Pas kerana ahli Pas terdiri dari pelbagai tahap pendidikan dan mengamalkan demokrasi. Pemikiran excellent tak terjangkau oleh ramai orang dan idea anda akan kalah. Anda akan kecewa nanti dan mula memaki Pas. Anda lebih layak menyertai NGO yang anggotanya 10 orang yang anda rasa pemikirannya setaraf dengan anda.

SELAMAT MENJAUHI DIRI DARI PAS JIKA ANDA TERMASUK GOLONGAN DI ATAS.




No comments: