Tuesday, July 7, 2009

MANEK URAI APA SIGNIFIKANNYA

Jika tak heboh fasal Kerajaan Perpaduan, PRK Manek Urai dilihat sebagai gelanggang pertarungan antara PAS Pro PR dengan BN. Tetapi selepas tamatnya isu Kerajaan Perpaduan, BN tak dapat memanipulasikan isu ini lagi.

Najib dan BN pun tak ada alasan untuk tidak bertanding di Manek Urai. Sebenarnya BN lebih suka berlawan dengan Pas dari PKR dalam setiap PRK. Jika dengan Pas isu kempen sekitar siapa yang lebih islamik. Tetapi jika bertanding dengan PKR, maka isu Altantunya akan keluar dengan hebat. Yang ini Najib nak elakkan.

Pas meletakkan calun bazaris - calun rakyat marhein. Apakah ini pilihan majoriti rakyat. Jika calun Pas menang - maka kita kena akur bahwa calun mesra rakyat menjadi pilihan utama rakyat di luar bandar bukannya calun yang ada ijazah berjela. Itulah politik...

1 comment:

Pancar Selatan said...

Insya'allah, wa yakin PAS akan memenagi PRK ini. UBN perlu ingat,sesungguhnya PAS bukanlah sebuah parti kerdil yg senag utk ditewaskn. Ucapan dari Tmbalan Presiden UMNO, telah memberikn markah tinggi buat calon PAS.Di saat2 UBN sudah tidak relivan lg di sisi warga Malaysia, PAS semakin didekati oleh mereka. Utk itu usaha dan doa dari ahli2 dan kepimpinan PAS, akan membawa kemenagan buat PAS. Dgn yg demikian, berakhirlah cita2 UBN utk memiliki Manek Urai seperti yg diangan2 kn oleh kepimpinan UBN.