Monday, March 16, 2009

SIAPA CALUN BUKIT GANTANG

Siapa mewakili Pas di dalam PRK Bukit Gantang akan datang? Kali ini tak ramai yang berminat meramalkannya. Adakah selepas terkejut dengan nama calun PRK Kuala Terengganu yang diumumkan oleh Presiden Pas lalu, maka peramal politik malas dah nak ramal siapa calun di Bukit Gantang pula.

Kawasan ini bukan kubu Pas tetapi pada PRU 12, Pas menang kerana lonjakan pengundi India dan China. Apakah asas perkiraan pimpinan Pas kali ini. Jika rakyat dah membuak marah, letak siapa pun akan menang. Tapi pada PRK, kriteria calun amat penting kerana pada masa PRK, imej calun dilihat sebagai imej parti.

Ada yang memberi pandangan sinis, jangan dok cadang siapa calun Pas kerana kita perlu menunggu alamat istikharah Presiden Pas dalam menentukan calunnya seperti yang dibuat dalam PRK Kuala Terngganu lalu.

Pada PRK Kuala Terngganu, Pas mengharapakn lonjakan undi Cina, tetapi ianya tidak terjadi.

Bagaimana dengan calun Pas di Bukit Gantang. Jika Dr Lo'Lo belum lagi jadi MP Titiwangsa, sudah tentu pelobi Endorgan dalam Pas akan bekerja keras untuk Dr Lo'Lo menjadi calunnya. Ha ha. Kali ini geng Endorgan tak perlu berbuat begitu kerana Dr Lo'Lo telah pun menjadi MP di Titiwangsa.

Nama Mohamad Sabu dan Idris Ahamad, disebut-sebut sebagai calun. Siapakah yang lebih mengaum dalam parlimen?. Zaman sekarang bukan zaman menolak-nolak menjadi calun. Ha ha.

No comments: