Saturday, March 7, 2009

PPSMI: MELAYU BALIK ENGLANDLAH

Kalau ada lagi orang Melayu nak mengundi Umno/BN juga lagi, tak ada bahasa apa lagi nak digunakan untuk mereka ini. Umno ni, berkumpul dan mengiringan pejuang Bahasa pun dihalangnya, malah disembur gas.

Umno, Islam dahlah tak sokong. Kerana bahasa pun tak boleh juga. Lebih baik jangan mengaku Melayu. Balik Englandlah!

4 comments:

Anonymous said...

yang tak bagusnya....PPSMI telah dipolitikan. HARU LAH JAWABNYA.

awang kata said...

Yang hairan tu, kenapa mata pelajaran sains dan matematik sahaja diinggeriskan - kenapa tak inggeriskan semua. Menteri pun tak perlu lagi cakap Melayu.

Elsyet said...

Macam mana tak dipolitikkan sebab Menteri UMNO semua diam takut nak bercakap. Perhimpunan dah dekat, nak cakap takut tak sebulu dengan ketua. Baik diam saja walaupun aku pun tak setuju jugak sebenarnya (mungkin itu la yg menteri umno ckp dalam hati). UMNO memang bukan pejuang bahasa pun. Akronim pun dimatsalehkan sejak 1946 lagi.

Anonymous said...

Orang lain pun main politik jugak tapi tidaklah sampai hilang batu pelan...sanggup kencingkan bahasa sendiri.