Thursday, March 19, 2009

SAYANG PAK LAH ATAU BENCI ANWAR?

Fokuskan perhatian kita ke PRK Bukit Gantang dan Bukit Selambau kini. Lupakan idea gatal "kerajaan perpaduan". Idea gatal itu nampaknya sudah mula dimainkan oleh media pengampu untuk melaga-lagakan pemimpin dan penyokong Pas. Umno yang bermasalah akan tepuk tangan apabila Pas berpecah kerana bergaduh "idea", walhal Umno bergaduh sesama sendiri kerana berebut daging dan tulang!

Pemimpin Pas pun gila nak jadi negarawan kononnya dengan mengemukakan gagasan yang tak ketahuan punca. Ini bukan era pra merdeka, yang masih teraba-raba mencipta dasar negara. Ini sudah lebih 50 tahun merdeka. Kita sudah kenal hati budi, perangai, darah daging semua pelaku politik. Malah rakyat pelbagai kaum sudah menerima Pas dan membenci Umno/BN. Mengapa kita perlu menggatal mencadang satu idea yang belum dibincang lumat. Siapa dalangnya. Nak selamatkan Pak Lah atau Najibkah. Atau benci sangat kat Anwar ke sehingga sanggup bersekongkol dengan Umno yang penuh dengan najis mughallazah tu.

6 comments:

pak andak alwi said...

mula-mula kata nak fokus pilihanraya,lepas tu bincang juga idea gatal.hahaha
idea gatal tu menggatalkan kepala dan tangan ahli.
sapalah yang menggatal cadangkan idea gatal tu.
kalau dari kelantan dan terengganu , sah memeng ramai adun gatal.hahaha

kerajaan campuran,pekahwinan campur
idea tak keruan,partihancur

Anonymous said...

bila dah campur, macam pasembur atau rojak atau yang bercampur2.. baru sedap dimakan ..sampai menjilat jari tapi adakah yang dapat makan tu rakyat penyokong PAS yang berusaha dari lantai.. rumput.. bumi.. pengorbanan.. atau hanya segolongan macam parti yang dah nak tenggelam tu ..dan ingat juga bila dan dicampur adun kalau tak dijaga betul2 akhirnya cepat basi...basi.. busuk.. tak ada sapa nak....

Mr. said...

fahami betoi-betoi siasah Hj Hadi... faham betul-betul apa yang dimaksudkan dgn unity governmetn... jgn pakai serang saje... takut-takut nanti berlakunya unity government antara geng mp pak lah dengn anwar dan hj hadi utk menolak najib daripada menjadi pm akan datang....

jgn tgk statement Hj Hadi saje... tgk statement drp pimpinan parti politik yang lain berkenaan dgn unity government..

orangkampung said...

salam,

kata orang kalau kahwin campur bagus, zuriat ber kembang biak.

kata orang kahwin sama suku kurang bagus, perkembangan otak pun kurang.

itu kata orang.

kalau parti ber campur ... jadi satu ..... perpaduan ....satu bangsa ... satu agama .....

kata orang .... bagus

kata orang ... assobiyah ....

Haziq Al-Fateh said...

haji hadi x cakap suruh buat kerajaan campuran yang terpaksa mengorbankan ideologi yang diperjuangkan selama ini. Apa yg haji hadi maksudkan ialah kerajaan campuran utk sama2 membantu dalam kegawatan ekonomi.

Bukannya bergabung parti...

Anonymous said...

Kerajaan Perpaduan.

Semua parti yang bertanding dalam Pilihan raya dan memenangi kerusi, akan diberi peruntukan untuk jawatan menteri, Timbalan Menteri dan Setiausaha parlimen.

Bermakna bukan saja UMNO, yang dapat. PAS juga dapat, DAPA juga dapat, PKR juga dapat, dan lain-lain parti juga akan dapat bahagian.

Apabila semua sudah dapat kerusi. Pembangkang diluar dah tak ada, Tetapi pembang dalam Kerajaan tetap ada.

Alaaaaaaa macam kita membangkang dalam parti kita la.

AKU lebih berharap Kerajaan Perpaduan daripada Kerajaan Kayalan (16/9) yang tak jadi.

Bedolah