Wednesday, October 24, 2012

KEDAH OH KEDAH

Lapuran Audit 2011 mendedahkan beberapa kepincangan di dalam pentadbiran PR di  Kedah.    Daripada penjelasan yang dibuat oleh  pihak  Kerajaan Kedah, seolah-olahnya Kedah sudah maklom dengan kepincangan tersebut. Soalnya mengapa tiada tindakan segera dibuat  ke atas pelaku yang bertanggung jawab dalam kepincangan tersebut.  Adalah tidak wajar Kedah  menunggu sehingga Laporan Audit dikeluarkan barulah  tindakan yang sepatutnya  dibuat. Itu pun kita belum mendengar apakah Kerajaan Kedah telah mengambil tindakan pro aktif   dengan membuat aduan kepada pihak yang berkuasa. Yang kita dengan hanyalah Dewan Pemuda Pas Kuala Kedah yang membuat aduan ke SPRM.


Setpol MB Kedah, dalam menjelaskan isu kepincangan Kedah Corp, telah membangkitkan kepincangan di zaman BN pula. Ha ha. Ini pun satu kerja kelakar. Kita mahu penjelasan kepincangan zaman PR tetapi beliau babitan zaman BN pula.  Sepatutnya sebarang kepincangan zaman BN, telah pun dinyatakan sejak PR mengambil alih Kedah pada 2008, bukannya sekarang selepas dibangkitkan kepincangan zaman PR!!!!

Isu-isu Kedah ada di sini, sini, sinisini  dan di sini.

Ada orang kata, MB Kedah bagi muka sangat kepada SUK sehingga pentadbiran Kedah  terlalu  slow dalam sebarang pembaharuan.  Dah habis penggal, baru macam-macam keburukan SUK didedah!!!!


No comments: