Monday, April 11, 2011

OH NEGERI SEMBILAN

Ingatkan Pas Negeri Sembilan  sudah  turun beramai-ramai ke Sarawak melanyak Taib Mahmud. Rupa-rupanya mereka masih berlatih berdebat antara Dewan Harian Perhubungan NS dengan Dewan Harian DPP NS.

Kenyataan media DPP NS tidak semestinya tepat atau betul tetapi bukanlah cari  penyelesaian dengan cara menghentam idea anak muda secara totok. Jadikan itu sebagai idea awal untuk mencari karekter terbaik bakal calun di pilihan raya nanti. Rundinglah secara terbuka dan ikhlas kerana kepentingan parti. Malah lebih jauh lagi ialah parti  kena  mencari calun untuk kepentingan rakyat. Era dahulu kala tak sama dengan era kini, dimana sukar sekali mencari calun di luar lingkungan pemegang jawatan parti. Banyak kes  calun di luar pemegang jawatan parti  mampu menjadi calun pilihan raya yang terbaik. Janganlah kerana kita hendak bertanding, maka kita mengamalkan dasar  pintu tertutup.

Organisasi yang dilatih  samada secara islamik atau secara barat pun akan mengamankan kita.  Jika masuk Pas untuk bertempur antara satu sama lain, maka lebih baik kita join jamaah tabligh atau kumpulan Tareqat sahaja. Ha ha. Yang pelik kawan aku TPJ 1 tu  pun tak boleh menjadi pendamai yang terbaik. Dok jadi tukang tambah kepada PJ pulak. Woooo.

Hanya satu ingatan saya kepada kekawan di NS - consider  all factor apabila membuat sebarang keputusan.

No comments: