Tuesday, January 12, 2010

SIAPA BAKAR GEREJA

Apabila bukan satu sahaja gereja yang dibakar, ini bermakna ada satu perancangan yang tersembunyi oleh pihak yang berkepentingan dan mempunyai kuasa. Ada agenda tersembunyi yang berniat jahat.

Setakat heboh-heboh dan gaduh di media dan di forum kita tak kesah. Kalau dah main membakar dan merusuh, itu dah kes berat.

Yang kita khuatir, kok orang tak ada kena mengena dengan isu ini yang kena tudoh dan kena tangkap. Ingatlah kes operasi lalang pada akhir 80an, MCA gaduh dengan Umno tetapi yang kena ISA ialah aktivis PAS.

Maklomlah Umno tengah tenat ini...

1 comment:

Bah Lontok said...

Bah sangat menyokong pendirian pemimpin2 PAS terutamanya Tn Guru Hj Nik Aziz berkenaan sokongan terhadap kejayaan perjuangan 'Herald the Catholic Weekly'.

Terlalu lama perkara perjuangan ini untuk diselesaikan, setelah selesai dengan keputusan Mahkamah membenarkan 'Herald' mengunakan perkataan "ALLAH" dan juga diterbitkan dalam Bahasa Melayu, banyak pehak pula yang menentang nya sampai ada yang bom atau bakar gereja.

Hanya Pemimpin2 PAS sahaja yang nampak bersetuju. Maka dengan ini pehak pendakwah Catholic akan lebih memudahkan tugas2 dakwah nya dikalangan kaum kami. Ada kemungkinan lebih ramai yang minat agama Catholic kerana ianya dianggap lebih kurang sama saja dengan Islam, bahkan ianya lebih senang kerana tidak banyak yang perlu dipelajari.

Selain dari itu bab makan minum pun tidak berubah boleh makan dan minum semua nya. Kerana tidak ada halal atau haram dalam segi pemakanan. Kejayaan 'Herald' ini akan memberi kan lebih ramai kaum asli memeluk agama Catholic.