Tuesday, December 18, 2012

KATAK SELEPAS PRU 13

Sekarang pusat diperintah BN dan sebahagian negeri di perintah  PR.  Maksud "persekutuan" seperti tidak berjalan dengan licin antara kerajaan pusat dan sebahagian negeri khususnya yang diperintah oleh PR.

Apakah selepas PRU 13, pusat akan diperintah oleh PR dan sebahagian negeri diperintah oleh BN  pula. Ketika itu nanti kita akan menyaksikan betapa jujurnya Kerajaan Pusat PR berlaku adil  kepada sebahagian negeri yang dikuasai BN. Jika PR boleh berbuat sedemikian, maka PR adalah kerajaan berjiwa besar dan layak memerintah semua negeri dalam Malaysia pada PRU ke 14  nanti.

Hanya harapan saya, jangan ada mana-mana parti dalam PR yang akan belot selepas PRU 13 dengan menyertai BN pula.  Terdengar cerita beberapa orang bakal calon dalam PR yang hatinya tidak 100% berjiwa Pakatan Rakyat!!!!!  

Moga-moga pimpinan parti dalam kompenan PR, menjaga calon-calonnya dengan baik. Jangan dok kata Ibrahim Ali sebagai katak, tetapi  kok depa pula yang jadi katak nanti. Wooooo

3 comments:

Anonymous said...

Ura2 mngatakan PAS lah yg akn belot jika Pakatan menang majoriti sedikit. Sebabnya nk jd PM.

Bayang2 dh blh nmpk, PAS sampai skrg msh belum nk sahkan sapa akn jd PM lepas pakatan menang sedangkn DAP yg kita kata kafir harbi cauvinis cina dh awl2 lg kata Anwar yg akn jd

SID THE SLOTH said...

ura2 buku rosmah berjaya dijual 1juta naskah..kaya la rosmah..hahahak tuiii

Anonymous said...

tang jd pm tu bergantung kpd mejoriti, parti yg dap lebih lah jd PM, dok gitu? x perlu sahkan sapo PM skarang.