Friday, November 16, 2012

KETUA PEMUDA PAS ADA REZAB 3 BULAN

Ketua Pemuda Pas Pusat mengistiharkan ada simpanan RM 9,000.00. Kira-kira oklah tu. Jika anda  sebagai aktivis Islam  yang mempunyai  rezab sara hidup untuk 3 bulan, itu sudah  di kira ok   amat sangat. Ha ha. 

Saya kenal  Mohamad Sabu,  Mahfuz Omar dan Salahudin Ayub sejak mereka belum lagi   menjadi YB. Ketika itu, mereka bukan sahaja tidak ada rezab sara hidup 3 bulan, tetapi tiada pendapatan bulanan yang dibagi oleh parti secara tetap.  Kalau dapat pun rasanya setakat tak sampai RM 1,000.00.  Sorilah jika diam-diam mereka diberi  oleh  parti lebih dari itu. Ha ha.  Selepas  mereka  jadi YB, barulah ada "syenang" sikit. Ha ha.  Tak payahlah kita belanja teh lagi.  Sekarang mereka bertiga sudah  tidak fikir  hal perut lagi kerana  paling kurang pun pencen YB sudah ada   dalam tangan.  Yang mereka perlu fikir macam mana nak jatuhkan BN sahaja!!!!   Woooo.

Bertuah juga jadi Ketua Pemuda Pas pada zaman sekarang  kerana ada gaji hulanan yang dibayar oleh parti secara tetap. Yahoo. Tetapi kata orang,  lagi bertuah jadi Pengerusi Lembaga Pengarah Harakah.  Fasal itulah jawatan itu semacam monopoli untuk seorang  sahaja  sampai mati agaknya.  Belajar-belajarlah jawatan digilir kepada orang lain.  Tak syok ada orang kata "macam tak ada orang lain yang lebih layak lagi".    Wooooo.




No comments: