Tuesday, November 20, 2012

ADA ANGGOTA PAS YANG LAYAK DUDUK DALAM HUTAN

Ada perwakilan Pas yang berucap mewakili negeri, marah betul dengan beberapa tulisan di Harakah.

Jika tak sanggup menerima kritikan dan berbeza pendapat, sesungguhnya insan tersebut tidak layak sekali menjadi anggota parti yang  bakal memerintah negara!!!.

Jika anda tak bersetuju, sila nyatakan pendapat anda. Tulislah  panjang-panjang dan jawablah  mana yang tak setuju.  Harakah wajar meraikan tulisan anda juga.

Semua orang layak memberi pandangan.  Pembaca tahu menilai salah benar sesuatu tulisan.  Suburkan budaya ilmu. Jika tak sanggup mendengar pandangan orang lain, lebih baik duduk dalam hutan belantara!!!!

Jangan sesekali Pas menyimpan  anggota parti yang kononnya "ditarbiah" tetapi amat jelas akan "hasad"nya....

Wooooo.

2 comments:

Anonymous said...

Tersebut satu kisah di negara hijau mena'ung pada zaman terlalu canggih, maka terdapat dua orang sahabat yang berpakat tetapi tidak berkawan..masing-masing menjalani hidup harian mereka sepertimana jiran-jiran disekeliling rumah di bandar-bandar...nafsi-nafsi... bertemu tanpa suara hanya bahasa badan yang menjadikan mereka berpakat......satu hari A bercita-cita untuk membela kambing sebagai satu usaha menambah pendapatan memenuhi masa lapang... Jirannya B bercita-cita untuk menanam sayur-sayuran...setelah keduanya menyatakan hasrat mereka,.... maka si B berkata.... janganlah kamu membela kambing nanti habis sayur-sayuran aku dimakan oleh kambing engkau.... Maka si A menjawab.. oleh itu janganlah kamu menanam sayur jika kamu takut perkara itu boleh berlaku...akibat daripada itu mereka bekelahi hingga bengkak-bengkak muka dan tubuh badan akibat berkelahi.... Dalam pada itu, maka lalu si C meleraikan perkelahian mereka dan cuba mendapatkan sebab-sebab kenapa mereka berkelahi....setelah jelas kepada si C sebab-sebab tersebu, maka si C bertanya kepada si A di mana kambing-kambing yang kamu pelihara? dan kepada si B ... C bertanya di mana kebun sayur kamu? maka kedua-duanya memberitahu kepada si C bahawa itu baru merupakan cadangan dan belum dilaksanakan lagi............ itulah kesah yang berlaku di dalam muktamar PAS baru-baru ini dalam soal siapa yang layak jadi PM.... Pilihanraya belum lagi berjalan, Putrajaya belum lagi diperolehi... dan sebok pasal PM.... Orang macam ni muktamar tahun depan tak perlulah disuruh berucap sebab terlalu naif dan ilmu waqi'.... ulamak begini cukuplah duduk kat surau atau PASTI ajar anak-anak solat.....

Anonymous said...

Aku setuju sangat dengan komen anon 206