Sunday, September 2, 2012

TUNJUK MUKA BIB

Orang politik  kena jumpa rakyat. Orang awam suka disantuni. Ada kajian, jika seseorang itu kurang kacak tetapi selalu berjumpa dengan orang ramai, maka orang itu akan menjadi pilihan orang ramai. Maka tak hairanlah ketika di bulan Ramadan lalu  dan bulan  Syawal kini, orang politik akan mengadakan atau menghadiri pelbagai program.  Kena tunjuk muka bib.  Ha ha.  Bab ini kena belajar dengan Mahfuz Omar. Ha ha.

Muka kena ditonjolkan. Fasal itulah orang politik akan memanggil media untuk melapurkan apa yang mereka buat. Ziarah orang sakit, tengok jambatan runtuh, bantu mangsa banjir, bagi beras orang miskin - semuanya akan diambil gambar dan masukkan dalam blog dan facebook. Woooo. Baru popoular. Itu pun belum dijamin dapat undi. Woooo. Tetapi kalau tak buat begitu, langsung tak dijamin dapat undi!!!!!

Malang sungguh bagi sesiapa yang nak jadi calon, malas atau tidak bermotivasi berjumpa dengan orang ramai. Dan lebih amat malang lagi jika parti tidak digerakkan untuk menyantuni masyarakat. Tetapi cita-cita tetap besar, tetap mahu jadi calon. Wooooo.



No comments: