Monday, August 4, 2014

JANGAN HAIRAN JIKA PAS KELUAR PR

Isu MB  Selangor bukan sekadar krisis dalaman PKR tetapi sekaligus akan menjadi krisis PR.

Jangan hairan jika  tiba-tiba Pas akan mengkaji kedudukannya dalam PR.  Isu MB akan menjadi penyebab  atau pencetus  utama  untuk  Pas tinggalkan PR.

Sebahagian pimpinan atasan Pas sudah lama tak berkenan dengan DAP dan Anwar.  Tetapi belum cukup kuat menarik Pas untuk keluar dari PR>

Kertas kerja Tahaluf Siasi yang dibentang selepas PRU 2008, lebih cenderung   kearah mengajak PAS keluar dari PR. 

Rakyat kena bersedia perasaan dan jiwa jika Pas keluar dari PR.

Pujukan dan perang saikologi Umno berjaya Memelayukan  jiwa dan fikiran  sebahagian pimpinan atasan Pas. Siapakah mereka???

Mari kita berdoa agar Pas setia dengan PR!!!!



8 comments:

Anonymous said...

PAS sila keluar PR , dah ramai sangat yang menyampah dengan PAS . Tunjukkan kejantanan PAS . Jangan jadi Yahudi dalam PR . Biarkan mereka (PKR + DAP ) yang mempunyai iltizam mara ke PUTRJAYA . Perubahan yang sentiasa progresif dan tidak bersifat menikam kawan.

Anonymous said...

Dipersilakan jika PAS benar-benar yakin boleh berdiri dengan kaki sendiri tanpa sekongkol dengan UMNO dan cuba mendapat sokongan dari pengikut TSKI dimana beliau sekarang sedan mencabar SUA PKR S.Nasution untuk melaporkan pada SPRM jika benar beliau ada buat penyelewengan, apakah dia dah lupa dari mana dan siapa yang menaikkan dia kejawatan itu,ini satu pengkhianat pada parti namanya ditambah pula dengan bergambar dengan racun furadan untuk mematikan pokok secara senyap.

bat8 said...

Kalau PAS keluar Pakatan, yang rugi adalah rakyat Malaysia. Yang menang ialah UMNO dan puak UG PAS yang beberapa kerat sahaja.

Jika PAS keluar Pakatan, kemungkinan besar mereka akan bekerjasama dengan UMNO secara rasmi.Kerjasama secara tak rasmi sedang berjalan. Antaranya ialah dengan kerajaan PAS Kelantan.

Setakat ini kita dok dengar alasan yang PAS bagi adalah keburukan yang ada di dalam Pakatan Rakyat sebagai alasan. Kita masih menunggu hujah-hujah logik dan syarie mengapa PAS rasa perlu bekerjasama dengan UMNO. Dah 6 tahun, g3ng UG PAS ni dok berusaha hendak meruntuhkan Pakatan. Macam-macam cara diguna untuk mencetuskan suasana agar Pakatan nampak tak stabil dan tak bersatu.NAMUN KITA MASIH LAGI MENUNGGU UNTUK M3NDENGAR HUJAH SYARIE DAN AKAL MENGAPA PAS PERLU BEKERJASAMA DENGAN UMNO DARI PUAK UG PAS NI!

Aku jadi mati akal memikir logik yang puak UG ni pakai. Dalam Pakatan, PAS hanya berdepan dengan s3buah parti kapir je. Itupun tak boleh handle. Jika bekerjasama dengan UMNO,PAS terpaksa berhadapan dengan 13 buah parti kapir yang menjadi sekutu UMNO dalam BN. 13 ni bukan satu j3nis. Macam-macam ada. Ada cina. Ada India. Ada Iban. Ada Dayak. Ada kaum Kadazan. Semua mempunyai kepentingan berbeza.

Ini yang aku tak paham dengan mentaliti PAS. Satu pun dah tak boleh nak handle ada hati nak handle 13 jenis parti kapir yang punya 13 ag3nda masing-masing. Ini kerja orang waras ke kerja orang gila?

Anonymous said...

Semoga PAS terus hamPAS dan mamPOS bersama geng ostad dan olamakk!!! mereka

Tinta Asyraf said...

Assalamualaikum admin, saya nak mohon tuan admin listkan blog saya ke dalam bloglist tuan admin boleh tak? blog saya www.tintaasyraf.com dan http://bekamdanurutkerumahanda.blogspot.com/

ALI MAIDIN said...

ok

Rushdan said...

Ringkas saja isunya.

PAS wajib jadi parti tunjang!! itu asas. Kalau tak faham juga dengar para ulama mensyarahkan hadis yang berkaitan.

Kalau tak dapat jadi parti tunjang. Peranan PAS sebagai parti Islam fatal. Diulang fatal.

Bila nak fatal atau dah fatal. Wajib keluar daripada perjanjian. Kalau tak nak keluar tukar nama jadi parti sekular se-Malaysia.

Anonymous said...

Terbaik...PAS dah jadi duri dalam daging