Wednesday, September 16, 2009

TABUNG PINJAMAN MARA DAH HABIS

Menurut cerita yang tersebar tiada lagi peruntukan baru untuk pinjaman perniagaan dan pelajaran dari MARA. Maka ramailah yang memerlukan pijaman terbantut untuk mengembangkan perniagaan dan melanjutkan pelajaran.

Setakat sumber dari pungutan bulanan pinjaman, ianya tidak mencukupi untuk membiayai pinjaman baru. Apabila institusi bumiputera sudah tak mampu menolong golongan bumiputera, apa yang Umno/BN nak banggakan lagi.

Aduhai 1 Malaysia.

2 comments:

tintadesa said...

Salam... bila komen pasal MARA ni.. saya suka juga nak tumpang sekaki... secara seriusnyalah saya tak nampak pun MARA membantu mereka yang baru nak menjalankan perniagaan.. serupa konsep bank juga.. sudah maju baru bagi pinjaman lah.... apa punya turrr lah,,,.. bila kempen kepada usahawan baru... minta ikuti kursuslah.. seminarlah.. lebih baik buat kertas cadangan/kerjalah.. dan macam2 tapi yang nak mula berniaga tak nampakpun sipi2 nak dapat pinjaman..... tapi yang dah berjaya maka dapatlah ia...tak perlah nak bantu juga.. saya pun sokonglah.. tapi biarlah adil... ada yang nak mula dibantu juga tanpa mengira siapa dia barulah hebat MARA ni.... ada respek lah..

kedaung said...

jika dah pinjam kemudian liat nak bayar balik, tabung omak dan abah pun bolih lingkup bro! haha....