Saturday, March 9, 2013

KU LI TETAP BERDARAH UMNO

Lupakanlah idea mencadangkan Ku Li sebagai PM Malaysia. Bagi Umno, barang pasti Presidennya akan menjadi PM jika menang PRU. Bagi PR, kompenan PR tidak akan melantik orang yang berdarah Umno menjadi PM, seperti KU LI, jika menang PRU 13 nanti.  Jika ada mana-mana kompenan PR mahu mencadangkan idea kelakar ini, kira-kira parti itu semacam tak masuk rel. Woooo.

Apabila Umno diharamkan dulu, Ku Li tetap dengan jiwa asli Umnonya dengan menubohkan Parti Melayu Semangat 46.  Selepas letih dengan Semangat 46, Ku Li balik semula kepada Umno yang ditaja oleh Dr Mahathir yang dibencinya itu. Ketika era reformasi 98, Ku Li tetap kekal dengan Umno walaupun ramai aktivis Umno menyertai parti Keadilan. Sesungguhnya Ku Li tetap berjiwa Melayu Umno. Memang kelakarlah jika ada orang PR yang syok  untok menjadikan Ku Li sebagai PM mewakili PR. Wooo. Sesunggohnya idea itu adalah idea yang paling gila!!!

Akhbar Sinar melaporkan Ku Li tetap mahu kekal dengan Umno. Ku Li juga menegaskan beliau tidak ditawarkan sebagai PM oleh pihak PR. Agaknya bukan PR yang menawarkan jawatan itu, tetapi salah satu parti dari PR yang menawarkan jawatan itu?


 


No comments: