Sunday, July 18, 2010

BERSATU KERANA KEBAIKAN NEGARA

Cerita  menyatukan manusia, kaum keluarga, bangsa, mazhab dalam agama, negara dan wilayah telah bermula  sejak zaman nabi Adam a.s. lagi. Fikiran dan hati manusia sentiasa berbeda melihat dari sudut yang berlainan antara satu sama lain. 

Jika tak ada Cina, Melayu tetap  tak boleh disatukan juga. Apa nak hairan. Yang bersatu bukan kerana bangsa tetapi  bersatunya kepentingan pemimpin mereka untuk membolot dan mengagihkan kekayaan antara satu sama lain. Ha ha.

Akan tetap ada Melayu baik dan Cina baik yang mencintai keadilan dan ketelusan dalam pentadbiran negara. Akan tetap ada Melayu jahat  dan Cina jahat yang gila rasuah dan judi. Kita mahu Melayu dan Cina yang bersatu kearah kebaikan negara, bukannya MELAYU DAN CINA YANG KAKI RASUAH DAN BERSEKONGKOL ANTARA SATU SAMA LAIN DALAM MEROMPAK HARTA NEGARA.

Jangan hairan, yang ustaz pun kaki sapu dan kaki rasuah  sebaliknya -yang kafir pula tak  suka rasuah. Apa nak jadi daa.

 Yang kalut ini fasal Umno/BN nak guyup. Ketika Pas kalah teruk, mengapa tak ada seruan bersatulah Melayu. Umno hanya akan kalah dengan Pas dalam pilihan raya dan mengambil tempat Umno untuk mengetuai negara ini!!!!

MCA akan kalah dengan DAP..Maka  Cina akan kalahkan Cina. Melayu Pas  pula  akan kalahkan Melayu. Umno Tarak hal punya.

1 comment:

Aris Awang said...

Hujah hang hebat Ali!!!

UMNO mampus tak semestinya Melayu Mampoih.

Setuju - jangan sapa tehegeh-hegeh nak selamat UMNO, walaupun UMNO macam adik beradik bagi sesetengah mereka itu.