Sunday, November 15, 2009

ELOKLAH BERHENTI

Walaupun pemerintahan 4 khalifah Islam pertama iaiatu Saidina Abu Bakar, Umar, Usman dan Ali disebut sebagai Khulafarrasyidin oleh ahli sejarah Islam, namun pemerintahan Saidina Usman dikritik kerana adanya nepotisme dan kronisme.

TG Nik Aziz secara peribadi gagal melihat hal ini dan Pas Kelantan gagal mengawal TG Nik Aziz dari melantik menantunya sebagai CEO di PMBK.

Kalau Pak Lah, Pas kata macam-macam. Ini sendiri bikin, padanlah dikutuk oleh pelbagai pihak.

Ada kalanya musuh berkata benar mengenai diri kita. TG Nik Aziz kena arahkan menantunya berhenti atau CEO PMBK letaklah jawatan. Ini bukan soal persepsi tetapi PRINSIP.

Menuding pelbagai kesalahan Umno bukan caranya membela TG Nik Aziz dalam kes ini.

1 comment:

wmm said...

Salam...
utk kes TGNA ni sy rasa TGNA telah sedikit tersalah langkah...mungkin jika TGNA seorg alim tnp title sbg MB benda sedemikian adalah tidak salah..tp kali ini mmg diakui TGNA telah tersilap.

tapi ape yg pasti TGNA bukan maksum..ada masanya tersalah langkah...tp perlukan kita perlu terus mengkritik TGNA yg mana pada masa yg sama akan mengeruhkn dan mencemarkan nama TGNA sekaligus PAS turut terpalit sama..di masa PR diserang hebat..kita patut terus memberi sokongan terhadap PR disamping cuba meneutralkn setiap serangan yg hadir...