Wednesday, September 9, 2009

KALAH DALAM TANGAN MENANG BELUM TENTU

Dengan 5,000 undi Pos dan dalam PRK pula, entah siapa agaknya yang berminat dan sanggup menjadi calun Pas di Bagan Pinang. BN memulakan kerja pilihan raya dengan 5000 undi dalam tangan. BN hanya perlu 2000 undi lagi untuk menang mutlak. Kalau seorang pengundi dibeli RM 1,000.00 pun baru habis RM 2 juta. Sikit tu...Kacang aja bagi BN.

Bertandinglah tetapi bukan niat untuk menang supaya tak kecewa perasaan. Sekadar nak tau berapa persen perubahan sikap pengundi Melayu, Cina dan India selepas PRU lalu bolehlah - tanpa mengambil kira undi pos kerana undi pos kali ini akan dipantau oleh BN sepenuhnya.

Dalam PRK ini jika Pas dapat 10% undi pos- dah kira terlalu banyak. Ha ha ha. Tak taulah kalau tentera nak tunjuk belang kat Zahid Hamidi.

Tak terdengar pula pimpinan Pas mengatakan Pas tak berhajat bertanding selagi sistem undi pos tidak dipinda. Kondisi di Bagan Pinang ibarat menghulurkan tengkuk untuk ditetak sahaja.

Bak kata orang Minang - KALAH DALAM TANGAN, MONANG BOLUM TONTU. Woooo.

Dan bersiap sedialah untuk mendengar ulasan pagi petang siang malam dari media pembodek BN bahawa rakyat telah kembali yakin dengan BN. Woooo

1 comment:

abu muaz said...

kapalselam pun zahid akan guna untuk pastikan undi pos 5000 kekal dalam tangan.