Sunday, November 24, 2013

SUARA UTUSAN DALAM PAS

Jarum Utusan dikira berjaya juga.  Salah satu cara memecah Pakatan Rakyat ialah mengapi-apikan hubungan Pas dan DAP. Pas jadi baruah DAP kini diucapkan oleh perwakilan Pas sendiri.  Utusan tepuk tangan.

Hubungan Pas-DAP telah melunakkan undi Cina kepada Pas. Pas menang kerusi terbanyak di Selangor, Perak dan Selangor  pada PRU 13,  kerana undi solid dari   kaum Cina.  Ketika Pas seorang diri, undi Melayu tak dapat dan undi Cina lagilah tak dapat. Malang sekali ada perwakilan Pas  yang bodoh matematik politik.

Janganlah terkhayal  kononnya undi  Melayu akan mencurah curah kepada Pas jika Pas berseorang diri.  Pas sudah ada pengalaman berjuang seorang diri, tak kemana pun. Bagi Pas menang kerusi terbanyak dalam PR  terlebih dahulu, baru  kita  bercakap soal negara islam...............

Yang Melayu Islam pun pun tidak sokong cita-cita negara Islam, inikan pula nak harapkan kaum Cina pula!!!  Alahai.  Alangkah baiknya jika Kelantan memberi contoh urus tadbir terbaik  di dalam Malaysia. Maka rakyat akan yakin dengan syariat islam jika Pas bercakap tentangnya nanti.




2 comments:

4G said...

Stuju dgn anta..memang ada 1 kelompok di dalam pas ni yg hubbun melayu nye terlampau lebih jika dbandingkn hubbun dgn islam..asas islam ta brapa kemaih so bangsa menjadi prioriti group ni..half cooked pas@umngok...

Anonymous said...

itu apa nak dihairankan, suara setan dari ulamak yg menuduh mat sabu kafir pun ada semasa pemilihan baru-baru ini.
nasib baik pas tak memerintah malaysia, kalau tidak apa nak jadi, sesiapa yg tak sealiran dgn dewan ulamak akan ditudug setan dan kafir.
Terimakasih ALLAH seseungguhnya Engkau Maha Bujaksana.