Thursday, September 30, 2010

MAKNA PRK GALAS

Pilihanraya Kecil  Dun Galas yang bakal diadakan sedikt masa lagi tidak memberi apa-apa kesan kepada penguasaan Pas dalam kerajaan Kelantan  samada Pas menang atau kalah. Tetapi ianya memberi pelbagai isyarat  seperti berikut:

Apakah trend pengundi Cina dan Melayu. Jika di PRK Hulu Selangor dan Sibu  menunjukkan sokongan pengundi Cina bertambah ke Pakatan Rakyat dan undi Melayu tak membanggakan untuk PR.

Apakah Umno dan BN masih lagi mahu menabur pelbagai projek segera dalam keadaan kewangan negara yang semakin  sempit.

Apakah sikap Tengku Razaleigh yang dilihat dingin dengan Umno kini. Tengku Razaleigh dilihat sebagai calun PM jika bersama PR, dalam kes jika Anwar dipenjarakan nanti. Wooo.

Apakah Timbalan Presiden Pas masih tidak diperlukan dalam sebarang kempen di Galas kerana Pas Kelantan tidak berpuas hati atas sikap Nasarudin yang lunak dengan Umno.
Apakah Presiden Pas sanggup siang malam dan sepanjang masa berkempen di Galas sepertimana Anwar sanggup siang malam dan sepanjang maas di PRK Hulu Selangor membantu calun partinya. 

Apakah akan timbul pemimpin Pas yang pakar press statement  dari jauh sahaja  tanpa turun ke gelangang PRK. 

Apakah pekerja Pas akan turun dengan semangat jihad atau tunggu arahan  dan baget  rasmi sahaja. Ha ha.

Yang pasti  sekali ialah aktiviti ekonomi akan bertambah rancak di Galas kerana menerima pelancung politik setiap hari. Woooo.

No comments: