Sunday, February 14, 2010

SAYANG MEMBAWA PADAH

Jika lain parti, dengan mudah orang Pas melawan apa yang tak betul. Orang Pas kata jihad.

Tetapi jika hendak menegur pemimpinnya sendiri yang tak betul, rendah prestasi dan kurang cerdik - maka itu suatu yang sukar kerana akan dituduh bermacam-macam. Ha ha.

Malah ramai ahli bawahan Pas akan memberi pelbagai alasan untuk terus "sayang" dan mengekalkan kepimpinan parti yang akan merugikan parti pada jangka panjang. Sikap ahli Pas ini akan melahirkan "rakyat" yang "pekak" terhadap Pas jika Pas memerintah negara ini secara tidak betul. Ahli Pas lebih teruk dari ahli Umno kerana Ahli Umno tak ada dalil /nas untuk menyokong pemimpinnya yang tak betul tetapi mereka secara jujur menjawab "cari makan syeikh"

2 comments:

kembara putih said...

Masalah utama PAS dewasa ini adalah Mustafa Ali terlalu berkuasa besar hampir meliputi segala2nya. Langsung tenggelam Presiden dan Timbalan Presiden PAS. Kalau jawatan yang dimenangi beliau kerana pertandingan kita boleh terima, tapi jawatan beliau hanya atas kapisiti lantikan Presiden sahaja.

orangkampung said...

salam,

ramai ahli pas ..dari golongan bawahan sampai atasan, dari orang bendang sampai professor, orang miskin hingga yang kaya raya.

ramai pemimpin pas ...ustaz ramai, guru ada, doktor ada, lawyer pun ada.

orang bawahan memang sayang pemimpin pas ....semua nampak baik belaka.

kalau yang tak baik ... yang tak bagus ... yang tak nak ... berundur la sendiri ya ...