Friday, May 11, 2012

PENEROKA DAN SAHAM FV

Cerita saham Feda Ventrure masih kelabu walaupun Najib dah umum durian runtuh yang berfasa-fasa itu. Ha ha. Tak tahu berapa lot saham FV yang diperuntukkan kepada peneroka. Tak dinyatakan boleh dibeli dengan tunai atau dengan wang pinjaman Bank? Pakai sign borang pinjaman sahaja. Tak tahu berapa jumlah pinjaman yang diminta. 

Pegawai Felda gagal menerangkannya. Media pun tak ada info jelas untuk mewar-warkannya. Dok heboh secara umum sahaja - ada peruntukkan saham. Berapa saham tak tahu. Macamlah dapat saham free. 

Peneroka diarah membuka akaun bank. 2 akaun bank pulak tu. Ha ha. Akaun sedia ada tak boleh pakai. Keliru oh keliru.

Nampak sangat isu penyenaraian FV ini dibuat secara gopoh gapah dan tidak jelas cara tawarannya kepada peneroka. Yang jelas, peneroka dapat bonus tunai RM 15,000.00. Itu sahaja.  Bab tawaran saham FV tak jelas sungguh. Yang untung orang awam biasa, mohon ke MITI, sebagai pelabur bumiputera.  Ramai dah berangan untung jika saham naik. Ada kata RM 1.00. Ada kata RM 5.00. Jangan tak naik sudahlah. Siapakah yang kaya di sebalik tawaran saham FV ini. Yang pasti ialah orang yang ada modal besar. Jika duit secuit sahaja, lupakan bab saham ini. Baik jual  Tongkat Ali.  Tentu ada yang naik. Woooooo.



No comments: