Wednesday, September 17, 2008

MENGAPA KECEWA

Semalam 16 September ramai yang kecewa kerana Anwar masih belum jadi PM. Amran Monceh tak sudah-sudah SMS tanya status Anwar. Budak Munshi kat Seremban frust dan tidur awal malam tadi. Semua gara-gara Anwar tak jadi PM. Minta kerja budak pejabat pun payah, inikan PM oi. Nak jadi PM kena ikut pelbagai prosidur lagi walaupun pun telah cukup MP yang menyokong Anwar. Pembodek BN bukan main lagi menghentam Anwar. Dalam hati mereka bukan main kecut perut. Jika tidak, mengapa beria-ia membalun 'angan-angan' Anwar itu.

Aku hanya yakin Anwar boleh jadi PM apabila sudah jelas siapa MP yang menyokongnya. Ini hanya akan diyakini jika semua MP berkenaan membuat kenyataan bersama menyokong Anwar atau menyokong satu usul undi tidak percaya kepada Pak Lah sebagai PM di parlimen. Jika ini berlaku, langkah seterusnya adalah mudah. Jika tidak ada, lupakan sahaja cerita Anwar jadi PM.

Drama selanjutnya akan dapat dilihat apabila sidang parlimen bermula selepas hari raya ini. Buat sementara waktu kita stop cerita Anwar dan mari kita mencari malam lailatul qadr pada 10 hari terakhir Ramadan ini.

1 comment:

Unknown said...

SALAM

ANWAR PUNYA RANCANGAN JAHAT:
1. Mengancam Ketuanan Melayu dan kedaulatan raja-raja dengan ideologi Ketuanan Rakyat
2. Menghapuskan DEB dan menghapuskan Hak Istimewa Orang melayu.
3. Mengancam Agama Islam dengan menyokong IFC.

Punyai pelbagai lagi rancangan jahat yang mengancam agama, bangsa dan negara..

sedarlah wahai Melayu Islam sekalian...wallahhualam.

yang ikhlas,
taming sari
www.empayar-malaya.blogspot.com