Saturday, July 5, 2008

POLITIK LIWAT MALAYSIA


Syok dan pening kepala memikirkan isu liwat di Malaysia hari ini

Kes Liwat Anwar 1998, memberi faedah kepada Pas, akhbar
alternative dan penulis politik bebas.

Pas kuasai kerajaan Terangganu pada 1999 menang 27 kerusi parlimen dan berjaya menembusi kerusi Dun di Pahang, Perak dan Selangor. Jualan akhbar Harakah mencecah lebih 300,000 naskah. Harakah meraih untung hinggakan berjaya membeli kondo di KL.

Pada masa itu. Saudara Ahmad Lutfi, ketua editor Harakah kini , pun merasai limpahan rezki hasil jualan buku hal Anwar

Dalam Umno pula, kekalutan menggarapi kes liwat ini menyebabkab Dr M akhirnya terpaksa meletakkan jawatan pada tahun 2003 yang ditangguhkan sehingga 2004. Bertuahnya Pak Lah.

Kes Anwar memberi keuntungan politik kepada ramai orang. Yang deritanya ialah beliau, isteri dan anak-anaknya.

Kini, kes liwat muncul lagi. Entahkan ya entahkan tidak. Dalam Islam kes liwat dan zina tidak pernah dibuktikan melalui dakwaan dan perbicaraan (setahu saya le setakat ini). Bukan mudah dibuktikan. Hanya kes pengakuan sahaja yang berlaku. Yang hairannya ulama Pas lambat mengemukakan pandangan Islam. Hujjah pada 1998, orang ramai dah lupa. Harakah daily syok menghentam Najib mendukung usaha Anwar. Tunggu le perbicaraan sebenar. Sekarang ni, kita mahukan penyiasatan bebas dan adil. Jika kelentong, akan terserlah dalam mahkamah nanti.

Kita ragu kepada kedua-dua pihak, Anwar dan Najib. Mungkin salah seorang pembohong atau kedua-duanya pembohong. Entah-entah mereka berdua diperangkap oleh pihak ketiga. Opp bukan Pak Lah yang memerangkapnya. Tetapi mungkin tangan ghaib di Bukit Aman yang memerangkap. Manalah tahu. Geng Bukit Aman mahu pertahankan kerajaan secular dengan pelbagai skandal mafianya.. Merka tak mahu PM atau bakal PM yang terlalu bersih dan terlalu kotor. PM bersih menyusahkan mereka. PM kotor pun menyusahkan mereka juga.

Kita tunggu drama seterusnya……

No comments: