Thursday, July 3, 2008

MB MANA YANG TERBAIK

PR membentuk 5 kerajaan negeri iaitu Kelantan, Kedah, Pulau Pinang, Perak dan Selangor. 3 MB dari PAS, 1 dari DAP dan 1 dari PKR.

Kelima-lima MB dari pelbagai parti dalam PR berpeluang menunjukkan integriti, kebijaksanaan, keadilan, ketelusan, dan keberkesanan di dalam mengurus kerajaan negeri masing-masing.

Kejayaan MB ini akan meningkatkan nama baik parti masing-masing dan sekaligus kepada PR.

Jika parti gagal mengawasi kepimpinan MB dari parti mereka sendiri, imej parti akan tercalar. Kegagalan ini juga sekaligus meruntuhkan kepercayaan pengundi kepada PR . Maka harapan untuk memerintah peringkat Persekutuan bolehlah dilupakan.

Ujian antara parti dalam PR lebih kritikal lagi kerana perbezaan ideologi. Yang menyatukan mereka ialah keazaman mahu membina negara yang bebas dari rasuah, penyelewengan dan ketidakadilan.

Imej dan keberkesanan kerajaan PR akan mudah dinilai oleh rakyat dalam tempoh 4 ke 5 tahun ini. Bau busuk kerajaan mudah dikesan kerana pengaruh media alternatif kini.

Pendokong PR pun telah berjanji kepada pengundi dalam siri kempen pilihan raya lalu; jika PR menyeleweng, kita sendiri yang akan meruntuhkan kerajaan PR.

Oleh itu ingatlah wahai pemimpin PR!!!!

No comments: